Tvoj izbor je eSport. Online turneje postaju globalna dešavanja u poslednjih nekoliko godina. Popularnost eSporta raste, a prema predviđanjima u narednih 5 godina tek će se transformisati. Indsutrija vredna 1.6 milijardi dolara vrlo pažljivo gradi svoj imidž i pokazuje nam kako je sve moguće. Tvorci su se poslužili nekolicinom principa koji su doveli do buma. 1. Pojačali su vidljivost – sve više platformi nudi emitovanje, 2. Ljudi sve više vremena provode ispred ekrana, 3. Brendovi investiraju ogromne sume novca, a pandemija je dokazala da će ovaj koncept tek zavladati svetom. Investitori su na početku bili skeptični, ali danas znaju da je ulaganje uzbudljivo, riskantno, a često i neviđeno profitabilno. Gejmeri su pak posebni u svemu tome, jer oni zaista rade ono što najviše na svetu vole – igraju igrice.

Profesionalni igrač je veoma takmičarski nastrojen, plaćen je od strane sponzora ili timova i ima šansu da obiđe ceo svet. U zavisnosti od ugovora, može da zarađuje na striming platforamama, udelu od turneje i sl. Pretpostavljam da si znao da profesionalne igrače nazivaju atletama. Oni imaju spartanski režim. Rano ustaju, doručkuju i igraju video igre po 10 sati dnevno. Kada dobiju poziv od neke lige, mogu da se pozicioniraju i kao influenseri, što je posebno interesantno, posebno ukoliko je u pitanju energičan igrač koji ume da govori. Broj top gejmera stalno raste i pada. Iz Ujedinjene Agencije za talente kažu da karijera traje najviše 2 godine. Zašto? Zato što se igrači vremenom prebacuju na platforme kako bi pritisak bio manji, a sponzorstva od igranja i komentarisanja takođe donose zaradu. Te platforme su uglavnom Twitch ili YouTube. Jasno ti je da su im potrebni menadžeri, a kakvi, saznaćeš u nastavku. Spomenuli smo da je industrija ogromna i da dosta novca donosi. Problema ima svuda, pa i tu. Prikupljanje podataka, krađe i sl. stvaraju neprilike u raju, ali ništa što se neće rešavati specijalnim softverima. Zanimanja koja ostaju aktuelna u ovom sektoru su sva iz oblasti komunikacija, ali uz pojavu koja je harizmatična. Gejmeri vole harizmu, ljude koji im se pažljivo obraćaju i dobro pišu o njihovom radu. Fotografi, videografi i montažeri ostaju važni, baš poput menadžera socijalnih mreža bez kojih ne bi nastale brojne eSport karijere. Oni su tu da gejmere učine interesantnima, poželjnima i sl. Twitch je njihova mreža i bez poznavanja rada u njoj, nemoj da nudiš svoje usluge. Ako si dobar prodavac, probaj da ostvariš saradnju sa nekom eSport zvezdom. Dobro razmisli kako bi mogao da mu pomogneš i hrabro pokaži inicijativu. To svako voli u svakom poslu, danas i zauvek. Ukoliko ti ide kodiranje, neke agencije nude i te poslove, kao i mesta za arhitekte i dizajnere. Svi oni bi trebalo da poznaju rad u različitim softverima, pa pretpostavljamo da pratiš nadolazeće trendove i nudiš nova rešenja. Srećno!