Skip to main content

Tvoj izbor je muzika. Ok i vrapcima je jasno da se sve promenilo, pa i muzika i način na koji je ljudi doživljavaju. Striming servisi trenutno su dominantna sila u muzici i rastu iz godine u godinu. 5G mreža i povezivanje celog sveta, stvoriće neke potpuno drugačije trendove, pobudiće nam čudne želje, a što je još čudnije, verovatno će sve i ostvariti. 

Spotify, Apple, Amazon Music Unlimited… Od svih You Tube je definitivno najveća platforma i mesto na kojem deca uveliko dobijaju informacije. Za razliku od servisa koji naplaćuju slušanje muzike, na YT plaćaš samo premium sadržaj, zbog čega će još dugo biti na tronu. Prema mnogim istraživanjima, način našeg konzumiranja muzike će se tek menjati. Naše nove BFF, Aleksa i Siri, olakšaće nam čak i slušanje. Imaćemo priliku da sedimo na kauču i slušamo muziku koju baš u tom momentu želimo da čujemo, na osnovu podataka koje prikuplja veštačka inteligencija, a tiču se brzine lupanja srca, udaha i izdaha, prepoznavanja grimasa i tome slično. Prodaja slušalica već raste, kao i naočara koje nam puštaju muziku. Gejmifikacija slušanja muzike je u toku i svako od nas želi što više besplatne zabave. 

Da li smo zagrebali u utopijska rešenja čak i kada je muzika u pitanju, ne znamo. Posle svega, znaš i sam da pasionirani ljubitelji nekih izvođača, plaćaju ogromne iznose kako bi im se približili. Procenjuje se da je polovina odraslih osoba u Americi od 18 – 64 godine spremna da izdvoji čak 1000 dolara samo da bi upoznala svoje omiljene zvezde. Obožavaoci se okupljaju, prave zajednice, a pridobijanje takvih zajednica garantovano vodi u profitabilan posao. Postoji startap koji ti omogućava da lociraš obožavaoca tvog omiljenog pevača, nepoznatu osobu, čisto da se upoznate. Ovo sve zvuči prilično ludo, ali je realno i koristi se. Nećemo zaboraviti virtuelne performanse od kojih je jedan neobičniji od ostalih. Zvezda Lindzi Striling održala je virtuelni koncert na kojem su prisustvovali avatari njenih obožavalaca. Oni su joj sve vreme slali poruke na koje je ona odmah odgovarala. Čak 400 000 ljudi učestvovalo je u ovom performansu. Tvojoj generaciji izuzetno je važno iskustvo. Ipak, iskustvo jednom čoveku može stvoriti još uvek samo čovek. Generacija koja dolazi, definitivno ne želi ništa da propusti, pa tako ni sve koncerte u svim krajevima sveta. Kao što je u protekle dve decenije dominirao prelazak sa fizičkog na digitalni – sa kompakt diskova na MP3 i sada na strimove – tako će sledeće dve verovatno dominirati prelazak sa digitalnog na muziku koju stvaraju i kuriraju algoritmi. 

Tokom naredne dve decenije, možemo se radovati pametnim mašinama koje će transformisati način na koji stvaramo, otkrivamo i komuniciramo sa muzikom. Dadabot već ima mogućnost stvaranja muzike 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji, bez ikakvog ponavljanja. Ova neuronska mreža stvara ,,novu” muziku u hodu. Ideja o korišćenju tehnologije za poboljšanje performansi nikako nije nova: AutoTune, sistem koji ispravlja neskladne note, napravio je karijeru mnogih muzičara. Nedavno su istraživači koristili podatke iz karaoke aplikacije Smule kako bi obučili AI sistem da radi istu stvar prirodnije. 

Ako si muzičar, pitaš se šta ti preostaje? Preostaje ti da konstantno stvaraš i istovremeno pratiš nadolazeće trendove. Ljudi će uvek slušati muziku, samo je pitanje na koji način. Ako te zanimaju neke druge oblasti, možda si želeo da se edukuješ za učitelja muzičkog – da, samo nastavi sa svojim obrazovanjem, ali razmisli o poslovima koji uključuju npr. muziko-terapiju, pa svoja interesovanja usmeri ka tome. Poslovi poput produkcije, menadžmenta nastupa pred publikom, DJ neće nestati. Ipak, postaju važne veštine koje uključuju kompleksne radnje kao što su kodiranje, AI, inžinjering, dizajn. Savetnici, stejdž-menadžeri, VR kreatori, dizajneri, svi oni zajedno biće neophodni za organizaciju jednog koncerta. A ti odmah počni da učiš kako bi sustigao trendove i možda stvorio neke nove. Srećno!