- industrija zabave
- gejming
Emocionalna diverzija zvana zabava
Definicija zabave kaže da je ona emocionalna diverzija koja za cilj ima da zadrži pažnju gledalaca ili saučesnika u istoj. Šta se dešava u trenutku kada nam privlačenje nečije pažnje postane zanimanje od kog prehranjujemo porodice? Nastanu sva dobro poznata zanimanja, nismo otkrili toplu vodu. Ipak, digital industriji zabave unosi potpuno novu dimenziju, otvara sva vrata i kreira paralelne univerzume. Pogledajmo kako.
Dobro došli u
show biznis!
Show biznis, kako to samo estradno zvuči. Ipak, ovaj termin je mnogo više od toga. Tvoj izbor je zabava. Zabava je deo našeg života. Neophodna nam je kako ne bismo sveli dan na odlazak na posao i spavanje. Donosi nam uzbuđenje, drži porodice na okupu, pomaže nam u stvaranju uspomena. Danas je prilično teško odabrati kako želimo da se zabavljamo. Mogućnosti su ogromne. Biramo filmove, knjige, televizijske programe, igrice… Najbolje bi bilo da se na vreme opustimo i prihvatimo činjenicu da ćemo uvek imati osećaj da negde nešto propuštamo, eto koliko brzo živimo. Budućnost zabave je veoma neobična. S jedne strane imamo stručnjake koji kažu VR, a sa druge, one koji spominju posmatranje ptica i čitanje knjiga, kao apsolutno neizostavne delove naših života. Da, dobro si pročitao, posmatranje ptica. Možda je neobično, a možda i nije. U svakom slučaju, digitalizacija ovog sektora donela je neke novitete. Ti noviteti zahtevaju transformaciju koja se još uvek sprovodi i nije nimalo laka. Ona zahteva mnogo rešenja, od kojih ćemo neka navesti. Obrati pažnju, jer upravo u ovom delu možeš da primetiš koje je poslove digitalizacija zabave donela.
Bolja sigurnost podataka i transparentnost
Ogromna količina podataka o svima nama koju prikupljaju kompanije, zahteva više odgovornosti i vidljivosti kada je u pitanju upotreba istih. Veoma je važno sve podatke osigurati, a s druge strane obaveštavati javnost o tome koja je svrha prikupljanja. Prema istraživanjima čak 73% ljudi u Ujedinjenom Kraljevstvu misli da neko zloupotrebljava njihove podatke. To važi i za male medije. Kompanije moraju da stave akcenat na ovu temu, jer možda u budućnosti upravo rezultati kao što je rezultat ove ankete, budu okidač za smanjeno konzumiranje medija. Niko ne veruje da to može da se dogodi, ali nismo verovali ni u mogućnost da svet stane na godinu dana, pa se i to desilo.
Platforme
Naravno da filmove gledaš On demand, ali da li si znao šta je ono što najviše voliš kada odabereš naslov? Uživanje bez reklama. Čak 97% ljudi izađe iz prostorije kada počnu reklame. Platforme nas puštaju da uživamo. Interesantno je da dok traju reklame na You Tube-u publika ipak ostaje ispred ekrana, ali samo dok čeka omiljeni video ili prati sadržaj koji je platila. Pošto televizije ,,žive” od sponzora, čelnici su počeli da razmatraju na koji način mogu da zarađuju, a da zadovolje i sponzore i gledaoce. Rešenje će uskoro biti povećanje cena oglašavanja, jer kada gledamo ono što baš želimo ili smo platili, teže menjamo kanal. Čudno, ali istinito.
Prodaja se teže prepoznaje
Poznat ti je osećaj kada u filmovima junaci imaju problem da razaznaju stvarnost od neke lažne slike? Ili kad ti se reklama sviđa toliko da zaboravljaš da je nekome bio zadatak samo da ti nešto proda? U budućnosti, prvo, platforme će imati više uloga nego sada, na jednom mestu imaćeš šansu i da pogledaš i odmah da kupiš itd. Drugo, sadržaj će biti upotpunjen novim/starim AR/VR sadržajem, tako da ćemo sve teže razlikovati stvarnost od iluzija, ali i donošenje slobodnih odluka od nametnutih rešenja.
E-sport i gejming
Kada je počela pandemija, najpre su vlade širom sveta ukinule događaje koji su nas činili srećnima. Zato smo svi pohrlili na kupovinu gedžeta za e-sport i igranje nekih drugih igara. E-sport se razvija neverovatnom brzinom, a eksperti predviđaju da će struka tek biti okrenuta poboljšanju iskustva korisnika i lakše uvođenje u svet iz mašte. Čudno je što spominju u stvaranje još većih zajednica unutar virtuelnih svetova, zajednica koje će verodostojno menjati stvarne.
Virtuelni eskapizam
Da li smo oduvek želeli razvijene virtuelne svetove? Neki od nas sigurno jesu. Zabeležen je neverovatan rast prisustva na VR koncertima i događajima koji su se uporedo održavali uživo, ali nove generacije jednostavno nisu želele da prisustvuju. Istraživanja kažu da publika najviše voli sportske događaje koji su virtuelno organizovani, ali i koncerte, virtualne simulacije proslave rođendana i sl.
AI zabava
Jasno ti je zašto ti Netflix preporučuje baš određene emisije? Na osnovu prethodno unetih podataka, preporučuje dalje. U ne dalekoj budućnosti, veštačka inteligencija će biti daleko sofisticiranija, ali će imati posla sa još više podataka.
4K UHD standardizacija
Verujem da se smeješ kad vidiš snimke iz 90-ih. Smešno je svima, ali ćemo se tek smejati kada 4K Ultra HD standardizacija bude uvedena svim TV stanicama.
Novi načini distribucije sadržaja promenili su mnogo toga. Porast korišćenja društvenih mreža, pametni telefoni, tableti, očekivanja.
Video na zahtev i live streaming doprinose stvaranju novih, digitalnih proizvoda, ali i razvoj novih načina komunikacije sa publikom. Sada je generalno teže dopreti do kupaca, iako na svakom koraku neko nešto prodaje. Ipak, toliko smo bombardovani, da smo skeptični i pomalo imuni na slatke laži sa ekrana.
Mediji su inteligentniji. Ovu tvrdnju potkrepićemo činjenicama. Ranije je gledanost merena tako što se instalira poseban softver za praćenje navika gledalaca. Time smo dobijali i nešto malo podataka o samom korisniku. Danas, softveri prikupljaju toliko podataka, da jedan uređaj u našim domovima zna o nama više nego mnogi ljudi iz okruženja.
Nova iskustva donose VR i AR. Dugo je VR pokušavao da osvoji naša srca, ali izgleda da je tajming konačno dobar. Dok inžinjeri razvijaju nove tehnike za razvoj čula dodira, uživamo u AR zabavi i emotivno se vezujemo za nju. Ova veza biće neraskidiva, a dokle će ići, videćemo za koju godinu.
U medijima se stvari zaista menjaju brzinom svetlosti. Izazovi pred kojima se nalaze tradicionalni mediji su ogromni, ali su konzumenti sadržaja presrećni. Svi se sa svih strana bore za njih. Ti zaobiđi tu grupu i traži mesto koje će ti doneti dobru zaradu i još bolju zabavu. Srećno!