Virtuelna realnost postala je deo naših života i povratak na staro više niko ne želi. Kad pogledate fantastične mogućnosti koje nam pruža ova tehnologija, zaista nema potrebe žaliti za ,,vokmenom’’. VR u prvi mah nije prihvaćena baš onako kako su to zamislili u Guglu (oni su osmislili ovaj koncept ,,kompjuterski generisanog maštanja’’), ali stvari se polako
menjaju.
VR naočare koriste programe kako bi stvorile simuliranu sredinu koju korisnik može da istraži, da nešto eventualno promeni ili da upravlja segmentom koji mu u stvarnosti nije dostupan.
Pojava personalnih računara promenila je svakodnevicu, a VR menja način donošenja odluka. Već je upotrebljavamo u industriji video-igara, studenti medicine uz njenu pomoć izučavaju ljudsko telo, a tržište nekretnina uspešno prati zahteve klijenata koji sada mogu da provedu nekoliko dana u kući pre kupovine. Ne postoji grana industrije koja ne razrađuje principe uspešnog poslovanja na ovaj način. Jedno od zanimanja koje će svakako postati izuzetno traženo jeste dizajner virtuelne realnosti,
ali i dizajner avatara koji će u toj realnosti živeti. Kupujete novu garderobu? Isprobajte je najpre u VR, a onda je poručite. Ne želite novu garderobu, ali volite kupovinu? Dizajnirajte i kupite garderobu za svog avatara u virtuelnoj realnosti.
Gde je granica? Tamo gde je vi postavite. Dok još uvek postoji ta mogućnost. VR donosi nove poslove, a neki sigurno zauvek nestaju. Više o mogućnostima VR-a saznaćete na 4.0 FEST-u.
Autor teksta: Valentina Grubišić